fredag 8 april 2011

Sköna helg som väntar

Den här helgen har vi inget planerat.
Inte det minsta.

Ingen sortering.
Ingen tvätt.
Inga måsten.

Bara en skön ledighet med vad som faller oss in.

Till att börja med en lååång sovmorgon i morgon bitti.
Till en sju i alla fall.
Sen brukar skat-rackarna tycka det är dags att kliva upp.
Och då hjälper inga (h)öronproppar i världen, då man sover med öppet fönster.

Men det få gå det med.
Jag ska ligga kvar och dra mig och läsa lite ändå.
Det är också sovmorgon :-)


I kväll mumsar vi på ost och kex till fredagsmyset.



En av ostarna var jättegod med krossad svartpeppar, men hu för den lede så en av de andra luktade!

Den vågade jag inte ens smaka.

Fast M gjorde det och han verkar må fin fint.
Än så länge.
Men jag tar inga risker.
Vitmögelost är inte min grej.

Så nu vet jag det.



Nu blir det Smallville och sen svala sköna lakan.
Hoppas ni också har en skön helg att se fram emot.

Kram Jeanette.

2 kommentarer:

  1. Ja, en skön helg att se fram emot!!
    Tagit en fika på Gallerian och kollat på folk
    idag!
    ÄLG-skav till middag...Inte Hälge..Inte rubbade Runar..Utan nån annan vältränad älg = mört o gott
    Muminmormor o F

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Mammsen! Vi var också på Gallerian men vi missade nog er precis. Vi skulle handla vin till fisken. Åsså tog M sig en kopp kaffe och en Loka.
    Fast vi stannade inte så länge.
    Folkhögskolan var där med nån gorilla så då vet man aldrig vad som kan hända...

    Kramkram

    SvaraRadera