måndag 18 april 2011

Påsklov!

Första dagen på påsklovet måste firas.

Jag gjorde en gammal 80-tals klassiker.
De smakade mums.



Höna pönan brevid fatet heter Hjördis och henne har jag fått av min mamma i mitt påskägg en gång.
Hjördis har en syrra också som jag köpte senare, året efter tror jag att det var. Hon hade en lapp runt foten där det stod Kackel.



Kackel är svår att få att fastna på bild för hon dinglar så förskräckligt hela tiden...

I morrn ska vi hämta påskris som ska rullas i fjädrar och sen är det bara att vänta på att den där påsktuppen kanske dyker upp och värper mig ett godis ägg till helgen!



Det var allt från mig i dag.


Håll i hatten go´vänner för det blåser friska vindar!

J.

2 kommentarer:

  1. Härliga hönor! Men vad har du gjort för efterrätt?!? Ser både goda och häftiga ut. Har en gissning vad de är gjorda av men... /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Det är först en skiva av vanlig rulltårta med jordgubbssylt i.
    Sen på det vispad grädde och överst en konserverad persika.

    Det ska likna ett knäckt ägg tror jag, men jag förstår inte hur rulltårtan egentligen kommit in i bilden från första början.
    Vi fick göra de här på hemkunskapen på högstadiet.

    Goda, goda :-)

    SvaraRadera