tisdag 19 april 2011

Risigt inlägg

Vi har hämtat påskris i dag.
I vanliga fall brukar jag nöja mig med vad pinnigt som helst, men i dag blev jag sugen på nåt ulligt och gulligt.
Hittade ett bra ställe här i byn med sälg och det var precis det jag ville ha.
Två-Kottar-med-bra-skor och en snäll-äkta-Make-med-en-jättebra-sax senare, var vi på väg hem med en bukett!
Så fint med massa gossiga videkissar på.



Egentligen skulle jag ju fylla riset med massa fjädrar.
I år hade jag köpt rosa och vita...

Men när jag satt riset i vasen tyckte jag på nåt sätt att det inte alls passade att ha fjädrar i det.
Det var liksom så fint bara som det var.



Jag menar, vem behöver massa lånta fjädrar när man redan är så här mjuk å skön.

Fjädrarna kan ju Kottarna få pryda nån buske med här ute på gården.
Nån kal stackars buske som bara väntar på att få kläcka sina löv.
Då kan det ju passa bra med lite rosa fjädrar medan den väntar.

Och jag, jag väntar på påsktuppen.
Eller påskharen för den delen.

Och på att de ska börja sälja mjukglass på Shell i Töre.




Kram och go´natt!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar