lördag 30 april 2011

Valborgsfirande

Majblomman sitter på vårjackan för dagen (läs: fleece... ) och stövlarna står och väntar i hallen.

Vis av erfarenhet är stövlar nämligen det bästa skodonet för dagar som denna.
För hur fint solen än lyser på morgonen och under dagen så blir det alltid blött kring Majeldar och vips är leriga skor ett faktum.
Varm och skön sjal är ett plus.


*skönt*

Goa vännerna kommer förbi och firar med oss i dag, men först blir det lång och god helgfrukost.
Jag ska äta yoghurt och dricka te.
Ett eller ett par rostade bröd ska jag också mumsa i mig.
Har en jättegod körsbärsmarmelad som jag ska ha till tror jag.
Eller kanske ost.


*fina frukostporslinet som jag fick i julklapp av min Mammsa*


Sen hade jag tänkt slänga ihop en bulldeg så vi får oss lite bullar till vårens utflykter och fika pauser.
Men först blir det frukost.


Hoppas ni får tillfälle att njuta av det än så länge, härliga vädret i dag.
Må så gott och...


Trevlig Valborgsmäss önskas från Isi Sme´ !




.

2 kommentarer:

  1. Firade Valborg med att tömma " Lotten".
    Inte lite vi dragit dit,under dom 3 år vi fått
    vara där...
    Mammsen o F

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Kan tänka mig det. Man tror att det inte är så mycket men lite i taget brukar bli ganska mycket i slutänden.
    Kramkram.

    SvaraRadera