onsdag 27 april 2011

Tröga tangenter...

Alldeles nyss då jag satt och skulle skriva bloggen så dök det upp ett meddelande på skärmen.

"Vill du aktivera Tröga tangenter?" stod det.



Vadå tröga tangenter?
Vad är en trög tangent?

-Vill du aktivera kort kommandot så trycker du ner SKIFT-knappen fem gånger, stod det sedan.

Fem gånger!

Jag fattar ingenting.

Tycker datorn att jag skriver för sakta och behöver trögare tangenter?
Eller skriver jag för fort och slarvigt så jag behöver saktas ner?


Jag undrar om det är jag som är lite trög.



Eller så är det datorn som vill få mig att tro det...

Jag tror jag vill ha en ny dator nu.



En som inte är lika oförskämd.




*

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Det var den konstigaste fråga jag hört! :-D Ingen aning vad det betyder! Säkert bara en oförskämd dator - som du skrev. ;-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Jag har heller aldrig ens sett den här förfrågningen tidigare.
    Men den har skött sig efter det.
    Inga mer konstigheter.
    Det har i alla fall såpass mycket i sin hårdvara, eller vad den nu innehåller min dator, att den har vett att passa sig numer.

    J.

    SvaraRadera