fredag 29 april 2011

GRATTIS!

I dag fyller min blogg ett år.

3760 besök har jag haft under det första året.
Inte i klass med en del andra bloggar där de har detsamma under en dag, men för mig är det många!

Det firar vi med en chokladrulltårta.


*grattis bloggen*

När jag började skriva tänkte jag att jag ger den ett år i alla fall.
I fall jag skulle ledsna.
Det gjorde jag inte.
Jag tycker fortfarande att det är riktigt kul.
Det är kul att skriva och jag blir så glad av era kommentarer här hos mig.

Så jag fortsätter printa ner mina stäver här på nätet.

Hoppas ni har lust att hänga med under det kommande året också!


Ja, förresten!
Vi hade ju lite tävling här familjen emellan, om när isen skulle gå.
Den gick i morse, 06.43!







Så tidigt har den inte gått nånsinn tror jag.
Sedan 1910 har den bara gått så tidigt som den 30:e april fyra gånger, 1921, 1937, 1948, och 2002.

Och före 1910 fanns det inget registrerat.
Fast då var det väl istid så då låg den nog mest hela tiden...

Jag var i alla fall närmast med min gissning på den 4:e maj.
Det är väl också värt att firas.


I morgon ska vi åka runt och se på lite majeldar och sedan ska vi åka upp till Byastugan här i Månsbyn.

De säljer både goda grillade korvar, kaffe och fika där.

Klockan 19.00 om nån är sugen på att kika förbi.


Ha en riktigt fin helg allihopa!


Kram Kram.

4 kommentarer:

  1. Grattis bloggen...
    Ser fram emot kommande år/ Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Tack Mammsen!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Grattis bloggen och Jeanette - fortsätt skriva! Även om jag inte hinner läsa och kommentera lika ofta som förut så fortsätter jag naturligtvis att följa din blogg! /A

    SvaraRadera
  4. A:
    Tack!
    Läs och lämna spår, hur ofta eller sällan det än blir, blir jag lika glad ändå.
    STOR kram.

    SvaraRadera