torsdag 16 juni 2011

Årets Sommarpratare

Nu har jag skrivit ut årets lista med Sommarpratare.
Sen har jag ringat in mina förstahandsval också...

...med rosa.


*klicka på bilden om ni vill kika närmare*

I bland brukar jag lyssna på nån som jag inte har en aning om vem det är.
Det är då man kan hitta guldkorn.
Eller grus.
Typ.
Min vilda chansning i år är Barbro Osher, generalkonsul.
Hon har jag aldrig hört talas om och jag har inte en aning om vad en generalkonsul gör.
Det kan bli spännande.

Somliga gånger somnar jag som en klubbad redan under den första låten som spelas.
Andra gånger blir jag besviken över att tiden går så fort och jag vill bara lyssna mer.
En del säger vansinnigt intressanta saker, men har en röst som gör det omöjligt att lyssna på.
Då stänger jag av.
Med andra är det tvärtom.
Då brukar jag passa på att klura ut viktigare saker medan deras trivsamma röster mullrar på i bakgrunden.

Jag skulle vilja ha Beppe som sommarpratare.
Eller kanske Tage Danielsson.
Det kan bli svårt.
Rent av omöjligt.

Men jag tror det hade blivit bra program.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar