onsdag 22 juni 2011

Dagavill

Funderar lite på vad vi ska hitta på att äta till Midsommar.

Söker lite recept och hittar ett bra på en vit tryffeltårta och så ska jag göra fisk i foliepaket hade jag tänkt.
Tårtan kan man göra klar dagen innan och likaså med fiskpaketen, de kan man förbereda en hel del.

Tänker att jag ska minsann var ute i god tid i år.
Jag gillar att vara ute i god tid.

Inte stå där och trängas med alla andra semestersugna människor dagen innan.
Jag ska fixa det mesta flera dagar före, så jag bara kan ta det lugnt sedan.
Planerar maten och gör handlingslista.

Då slår det mig.

Det är onsdag i dag.
Midsommarafton är i övermorgon.
Då måste jag ju handla i morgon.
Med alla människor som trängs och kniper sista asken jordgubbar framför näsan på en.

Hur kunde det bli så här!

Jag som planerade i så god tid.


Håhåjaja.


Så var det med det.


Nu måste jag ringa Adoptiv-Systra och kolla om hon har koll på läget.
Det brukar hon ha.


Tack och lov!




.

2 kommentarer:

  1. Och glöm inte.. att du MÅSTE dansa SOL-dansen!!! Det ska jag göra.
    Vi ses på Uddbacken kl 13.00.
    / Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Jezzus mammsen.
    Jag har inte dansat sen bröllopet tror jag och då var det mer bröllopsvals.
    Soldans har jag aldrig prövat!
    Kan du vara snäll och dansa två stycken?
    Ses på Uddbacken.

    Kram Barnet

    SvaraRadera