lördag 18 juni 2011

Uppe med tuppen

I går eftermiddag åkte vi som sagt ut till Kompis-familjens stuga.

Flertalet Kottar, fem av sex, har efter mat och prat tillbringat natten här:


Som det sig bör har det surrats och svammlats runt istället för att sovas.
Klockan hade passerat tolv innan de 5 äldsta E'en sov.
Det sjätte och minsta e'et sov inne.
Hon somnade redan halv elva...

Vi långöron eldade sedan på i badtunnan eftersom vi var rörande eniga om att mindre är trettifem grader, det skulle vi nog inte klara.
När vi klev i var det 29.
Efter en timme si så där, kanske en och en halv, var vi uppe i trettitre.

Då klev vi upp och intog bastun.

Klockan var då kring en halv två.
Två innan samtliga kommit sig i säng sedan.

Tjugo i fem vaknade den första Kotten.
Förstå, 04.40...
Resten av gänget vaknade klockan sex.

Jag har sovit fyra timmar.
Adoptiv-systra har sovit två och en halv.


Det blir tidig kväll i kväll.
Fru Lundbäck är för gammal för att nattsudda.


Nu vet jag det.



.

2 kommentarer:

  1. Hur gammal var det nu du var? Trodde du var ung fortfarande, tänk när frun blir 60+ som vissa andra?
    F

    SvaraRadera
  2. F:
    När den här frun är 60+ misstänker jag att ungarna flyttat till eget och att jag får sova tills jag vaknar.
    Eller att de åtminstone inte väcker mig i ottan om de fortfarande bor hemma :-)

    J.

    SvaraRadera