söndag 12 juni 2011

Kalas, Kottar och en Kotte-kusin

Äntligen har värmen lagt sig en smula.
Bara 10 grader i morse då vi klev upp.

Har städat lite grann på förmiddagen och sen åkte vi på kalas till våra vänner där två av deras barn nyligen fyllt år.
Kottarna slog in presenter och fixade fina krusade snören.

Har ni sett vilken härlig tårta som kalasades på!
Hur sätter man kniven i en sån här godbit!


*R2D2*


Annars har vi bara tagit det lugnt.
Fasters finaste är på övernattning i kväll.
Han kunde knappt somna för han var så uppspelt över att han skulle få vinka av Kotte-kusinerna då de åker i väg med skolskjutsen i morgon.

Och sen följa med och hämta dem.

Vad vi ska göra förövrigt har han också planerat.

Först ska han och jag stiga upp före Kotte-kusinerna.
Då ska vi äta en smörgås på en tallrik i vardagsrummet och se barn tv.
Sen då de andra vaknar ska han äta frukost med dem.

När barnen åkt till skolan ska vi spela Super Mario och äta glass...

Fastern har ett par betänkligheter.

1.
Kottarna stiger upp klockan 06.00.
När ska vi kliva upp, han och jag, för att hinna äta smörgås och se tv innan dess?

2.
Hur får vi igång Super Mario spelet?
Den här Fastern kan inget om sånt.
Inget.

3.
Glass klockan åtta på morgonen... Nja, kanske inte riktigt den tiden.

Men vi kommer säkert överens.
Det brukar vi ju göra.
Lite kompromissande så blir vi nöjda båda två.


Nu är det nog bäst att jag masar mig i säng så jag orkar upp i morgonbitti.
Om vi nu ska stiga upp så tidigt.
Förmodligen sover vi allihopa tills klockan ringer för jag vet att Fasters Finaste inte brukar vakna såå tidigt.
Men säker kan man aldrig vara :)

*peppar peppar*



.

3 kommentarer:

  1. Oj vilken tårta, jag vill också ha en rolig en när jag fyller år! :) Hoppas ni har det bra här uppe, nere i Härnösand regnar det och är kallt så jag sitter och fryser!

    SvaraRadera
  2. Hur gick det imorse? :-) /A

    SvaraRadera
  3. Anna:
    Ja visst var den läcker! Hon som gör dem är så duktig!
    Här är det annars bra.
    Men solen från i helgen lyser nu med sin frånvaro.
    Bara +12 grader...Sååå skönt.
    Jag fryser hellre än blir för varm.

    Kram

    ---

    A:
    Det gick sååå bra.
    Jag fick sova tills väckarklockan ringde!

    Kram J.

    SvaraRadera