onsdag 29 juni 2011

Midnattssol

I dag har jag gnällt över hur varmt det har varit.

Jag har åkt bil in till stan med mitt M, två gånger, utan att jag haft något ärende bara för att fläkta mig i ACn i bilen.

Sedan har jag gnällt över hur varmt det har varit.
Igen.

Så har jag försökt ligga blickstilla på soffan för att minska värmeutvecklingen.
Det fungerade sådär.
Misstaget var då jag rullade in mig i en fleecefilt och skulle slumra en stund.
Då gick det från sådär till galet varmt.
Skyll mig själv.
Jag vet.
Men det var lite mysigt.

På kvällskvisten åkte vi till Goa vännerna för att fira P som fyller år i dag.

Där var det svalt och skönt.
Mycket skönt.

Jag klagade inte en gång.

Bara njöt av sällskapet och det som alltid goda fikat.

Så var det dags att åka hem.
Jag gnällde lite över värmen men inte så farligt mycket.
Nu var det ju trots den sena timmen bara 20 grader ute.

När vi var nästan hemma så ser vi den här utsikten:



Då är allt gnäll som bortblåst.

Jag bor verkligen på ett av de vackraste ställen man kan bo på.
Håll med om det.

Och påminn mig om det nästa gång jag klagar är ni snälla.



Kram J.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig...Sol o vatten,vad mer kan man begära? Snart semester!!!
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Jag det behövs inte mer än så.
    Nu åker vi ut till stugan en sväng och andas lite havsluft.
    Men vi kommer hem i kväll.

    Kram kram

    SvaraRadera