tisdag 21 juni 2011

Mer regn...

Regnet fortsätter att ösa ner till min förtjusning.
Jag fortsätter att läsa min bok.
Försöker läsa så sakta jag kan för att den ska räcka så länge som möjligt.
Det är svårt.

Särskilt då den är så spännande.

Dagens middag var den godaste lasagnen jag ätit på länge!
Vi var bjudna på middag hemma hos Kompisarna och maten var sååå god.
Riktig lasagne, inte den snabb varianten jag själv brukar göra, utan riktig.


*med melonbitar, sallad och baguette till*

Från och med nu ska jag också göra helt egen.
För visst är det skillnad.
Mums säger jag bara.

Tack för det, fina kompisarna!

Nu har det slutat regna men det blåser i stället.
Våra trädgårds stolar har vickat all världens väg och jag funderar allvarligt på att gå en runda runt gården för att se om det är något som behöver knytas fast eller låsas in.
Nästan så man väntar sig Mary Poppins susa förbi utanför fönstret.


Nu ska Maken och jag mysa ner oss i soffan och se film.


Kram på er och en extra till Lillebror som har födelsedag idag.


J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar