fredag 10 juni 2011

Som i utlandet fast i hemlandet...

Det varma vädret hänger sig envist kvar.

Vi åt frukost ute på altanen, tjugo över sex i morse.
Då var det 22 grader i skuggan.
Och det har inte blivit svalare under dagen precis.


*gröt mitt i sommaren, helknas, men Kottarna gillar...*


Inte många knyck görs här kan jag tala om.
Jag tog reda på disken i eftermiddag, fyllde maskinen och diskade det som inte rymdes för hand.
Såg ut som om jag varit på värsta träningspasset efteråt.

Maken och lilla e har bänkat sig på vindan och umgås med AC.n
Stora E har varit ner till älven och tagit sig ett dopp.
Nån handduk behövdes inte.
Hon var nästan torr innan hon var hemma igen.

Maten fick nån annan laga idag.

Lite senare ska vi fylla på med en mjukglass.

Men tills dess råder så lite rörelser som möjligt.


Och så förutsätter jag att han där uppe, och då menar jag inte M på övervåningen, ger mig ett svalkande regn i morgon.
Ett litet moln åtminstone.
Eller en bastu, en riktig, helst vedeldad, men el kan duga i nödfall.
Då kan jag värma upp den till en si så där sexti sjutti grader, basta en stund och sen gå ut och tycka att tretti är rena svalkan.

Men men.

Det gör han vad som passar bäst.

Jag menar, jag är ju inte den som ber om saker i onödan...
Så han borde ju förstå att jag menar allvar.


Allvar på riktigt.




Varma kramar J.

2 kommentarer:

  1. Vilken värme ja hoppas ni inte tuppar av bara ät mycket glass ;)
    Det känns ju inte så lockande att ta på sig svarta byxor skor tröja och åka och jobba i denna värme. Tur att man kan svalka sig i mjölkkylen ha ha.

    SvaraRadera
  2. Anni:
    Ja det är helt galet varmt! Snart är vi V.I.P hos glassbilen.
    De har till å med börjat köra upp på våran gård :-D
    Tänkte på den där Ica reklamen, för några år sen, då de hittade en anställd i en frysbox.
    Han inventerade glassen...
    Det kan jag tänka mig att göra.
    Ring om ni behöver förstärkning!

    Kraaam

    SvaraRadera