måndag 13 juni 2011

Skolavslutning!

Fasters finaste är verkligen Fasters finaste.
Fast det är han ju förstås oavsett!

Klockan sex i morse ringde inte bara en utan två klockor.
W sov vidare.

Kvart över sex åt två Kottar frukost.
W gjorde inga ansatser av att vakna.

Tio i sju var Kottarna färdiga med alla morgon sysslor.
W sussade fortfarande gott i sin säng.

Tio över sju väckte vi honom, efter viss tvekan, för att han inte skulle missa att få vinka av Kotte-kusinerna.

Bra beslut, för det var det första han sa.

-Faster, i dag ska jag vinka till kusinerna då de åker skolskjuts!

Hu,tänk om jag inte väckt honom, så besviken han skulle ha blivit.
Bra gjort fastern.

---

I kväll har då äntligen den efterlängtade skolavslutningen ägt rum.

Båda Kottarna var så fina i sina sommarkläder och sina nya frisyrer.
Lilla e valde att klippa lite kortare och Stora E tyckte inte hon behövde klippas utan ville bara ha en uppsatt frisyr, så det blev det.

Sen fixade vi snygga naglar, Stora E och jag.
Första gången jag provar dekorera naglar på det här viset men det var riktigt kul!


*Stora Es tjusiga naglar*

Nu är kanske inte svart nagellack det första man förknippar med sommaren men tillsammans med Stora Es övriga attiraljer passade det perfekt.
Det här ska jag göra fler gånger.
Fast helst på nån annan, för själv är jag inte vidare förtjust i att ha målade naglar...

Både Farmor och MuminMormorn följde med oss på avslutningen ♥
Härligt var det med alla fina sommarvisor och stolt blir man över Kottarna våra, där de står och sjunger in sommarlovet tillsammans med alla klasskamrater..

Och visst blir man lite nostalgisk när man sjunger Den blomstertid.
För det är ju precis där vi är nu.



Mitt i blomstertiden.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar