söndag 19 juni 2011

Sommarens bokhög

Varje år samlar jag på mig en massa böcker som jag sedan i godan ro plöjer mig igenom allt eftersom semestern susar på.
Årets bokhög hittills består av en samling pocketar och en bok som jag kan bläddra lite i.



Det brukar vara ungefär den här blandningen.
Lite chick lit, lite deckare en självbiografi och en blädderbok.

Den jag längtar särskilt efter att få börja bläddra i är den här boken om barnprogram från slutet av 60-talet och framåt.


*barnprogrammen vi minns -eller helst vill glömma*

Här finns de flesta barnprogram som visades när jag var liten.
Många hävdar bestämmt att deras barndom blev förstörd av Vilse i Pannkakan och Maken han var rädd för Storpotäten.

Det var inte jag.

Jag gillade verkligen pojken Vilse.
Inte lika mycket som Mini-nanna i Boktipset dock, för honom älskade jag.
I sin fina regnbågsfärgade soffa och med alla sina böcker.
Vid nåt tillfälle var det strejk på SVT och det visades inget alls på de få två kanalerna som fanns.
Mamma berättade att jag frågat om Mini-nanna också strejkar...

Sen gillade jag Farbror Frippe med alla sina burkar.
Och Urcellen Ellen.

Åh vad jag kommer att gilla den här boken.

Tror jag har en liten fling för just sånna här böcker.
Förra årets var en Nostalgibok om bland annat leksaker och sen har jag en med alla julkalendrar som visats i radio och tv.

Förrutom de här böckerna har jag ju förstås de tre böckerna som Mammsan var hit med så jag fick låna...



...och så ska jag och Kottarna en vända till biblioteket för Sommar-lånet.



Nu är det bara ett härligt regn-och-åskväder och en helg i stugan som fattas.



KramKram!

2 kommentarer:

  1. Ja, tänka sig...när mini-nanna stejkade var det sorg i ditt hjärta..Såå - du väntade/längtade till det programmet.
    Den boken vill jag kolla...
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Pax för att få låna barnprogramsboken och gärna den nämnda leksaksboken med. :-) /A

    SvaraRadera