onsdag 22 september 2010

Appar och lappar

I dag har de slaktat helgens skörd av älgar.

Vi har fyllt frysen en smula och blev tvungna att äta upp lite glass för att få plats med köttet.
Det kan man leva med.
Nästa gång blir vi nog tvungna att äta upp kakorna.
Man får som ta det oviktigaste först.

Eller så bjuder man släkt och vänner på middag ;-)


Jag och M har sett "Berg flyttar in", nu ikväll.
Hon hälsade på Mr Duscha-snabbt-som-vinden idag.
Jag gillar Gunde, mer än jag visste.
Han är faktiskt rätt rolig.
Fast jag skulle nog få nåt stress relaterat syndrom om jag blev tvungen att hänga med honom alltför länge.
Han har galet mycket spring i benen.
Men han verkar effektiv.

Och han har gett mig lite inspiration vad gäller lappar.
Jag gillar också lappar, har till å med en post-it-lapp "app" i min telefon.
Den är nog min favorit app.


Min favorit möbel just nu ligger en trappa upp.
Där ligger jag med snart.
Vinter tiden är återställd.
Nu gäspar jag halv tio igen, i vanlig ordning.



Nattnatt.
Sov gott.

2 kommentarer:

  1. Kanske en stor frysbox i bagarstugan,,,som förr.
    Dit fick man gå med köttet när "sommarkalven o grisen slaktades på hösten.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad man får offra sig ibland - äta glass och kakor?! ;-)Jag gillar också listor, men inser att jämfört med Gunde är jag en riktig amatör ju! /A

    SvaraRadera