söndag 19 september 2010

Två älgar och ett val

Lilla e prickade sannerligen in rätt dag att få följa med på älgjakt.

Bara nån timme efter de kommit ut på älgpasset kom det två kalvar klivandes.
Sen klev de inte mer.

Så nu kan äkta maken titulera sig tre-älgs-skytt.
Inte dumt alls, för att bara ha jagat fyra dagar sammanlagt.

Lilla e har med andra ord haft en riktigt händelserik dag. Han var så nöjd, så fler turer i skogen lär det nog bli.

Jag och Stora E har haft en lugn dag. Åt sen frukost och sen såg vi en film. En tur ner på stora byn och inhandla nya gympa kläder för hösten, en tur till Kompis familjen och en tur till slakthuset.
Det var dagens evenemang.

Ja sen har vi ju varit och röstat också förstås, det är ju söndag idag.


Har haft mina funderingar om vad jag ska rösta på och bestämde mig egentligen inte helt säkert förrän jag var framme i val-lokalen...

Nästa gång ska jag läsa på bättre.
Fast det säger jag i och för sig varenda "vart fjärde år".
Är nog lika att konstatera att jag inte är så frälst på det här med politik.
Men man kan ju bli.

Nu blir det kvällspyssel och sen lär vi nog somna som klubbade hela familjen ikväll.
Om jag nu inte får för mig att bli väldigt politiskt aktiv redan i kväll och ser val vakan i stället.

-Då Grannfrun ringer jag. Så kan vi val-vaka ihop ;-)



Ne, nu är det kväll här isi Sme´.
Gonatt.
Sess i morrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar