lördag 18 september 2010

Lauantai

Stora E skuttade upp ur sängen då jag väckte henne kvart i fem i morse. Ivrig efter att få följa med på älgjakt men hon var också sugen på att se vad som var på tv den tiden på morgonen. *s*
Inte så ofta hon får tillfälle att undersöka det.

Nåväl, hon såg på tv och jag fixade choklad, kaffe, korv, bullar och smörgåsar till Skogs Mullarna.
Sen väckte jag M kvart över fem.
Jag gillar att vara uppe så där tidigt och pyssla på.
Lugnt och skönt.

Inget regn som tur var och kring kvart i sex åkte de iväg.

Då bäddade jag ner mig en stund och läste medan jag väntade på att lilla e skulle vakna. Han den rackaren behagade inte öppna ögonen förren närmare åtta. Då hade jag hunnit slumra till en stund.

Vid tolv åkte vi till slakthuset.
Stora E tyckte det var jättekul att få vara med i skogen fast än det varit både blött och en bit att traska.
Så kul att hon lite diskret försökte få lilla e på andra tankar inför i morgon... (då det är hans tur att följa med.)

E- Åh, det var ganska långt att gå...
e- Det gör inget. Jag orkar.

E- Du vet det är ganska högt att ta sig upp i älgtornet...
e- Det gör inget. Jag är modig.

E- Man måste sitta helt stilla. Flera timmar...
e- Det gör inget. Jag kan det.

E- Jeanette, om lilla e inte vill följa med i morgon, får jag komma istället...
J- Ne, det räcker med en tidig morgon när det är helg. Du har skola till veckan.

E- Åkej. Lilla e, det var jätteroligt!
J- !

Det var ju värt ett försök i allafall...

Nu blir det lite mys med lördagsgodis och sen hyfsat tidigt i säng då vi ska upp tidigt i morgon bitti igen. Jag har hittat ett av mitt favorit godis i en ny skepnad.
Ni vet sånna där fyllda choklad sköldpaddor. Nu finns de i en slags "bar". Som en stång med tre mini-sköldisar på rad.



Stora E frågade vad de smakade och jag som tänkte på orginalet, svarade sköldpadda...





Kramar och karameller /J.

1 kommentar:

  1. Vi får hoppas att lilla E får en lika härlig dag i skogen trots regn och blött. :-)
    Tack för tipset på sköldpaddebaren, sån vill jag ha! :-) Kram, Anja

    SvaraRadera