onsdag 1 september 2010

Fylleslag isi Smé

Här har det verkligen varit high life hela dan.

Det är värsta partyt i våra rönnar här på baksidan.


Mesar, finkar, tofsvipor och sidensvansar kalasar sig redlösa och sen har de värsta rejset.

De flyger inte som de brukar. Ni vet lite så där böljande, svävande.
Här är det järnet, 120 knyck, spikrakt fram.
Lite som han, Kalles pippi-kompis på julafton, när han kör motorcykel.

Gasen i botten för allt vad vingarna håller.
Kan det gå bra?
Ne, inte så värst...

De krockar med våra fönster, en fyra stycken har jag räknat till bara i dag på förmiddagen.

Roligast var nog när jag såg en trilla ner från en gren.
Stackars flygfän vad de kommer att ha skallebank i morgon...

Jag är ganska nöjd ändå.
För jag hade tänkt putsa fönster i veckan.
Nu struntar jag i det.
Det är liksom ingen ide att putsa fönster när dessa fyllkajor ändå ska lämna fjädrar på dem hela tiden.
Sen vill man ju inte göra det svårare för dem än vad det redan är...

Det ni.

En anledning så god som någon ;-)




Hälsningar från isi Smés egen Bodega.

1 kommentar:

  1. Ja det är inte bara isi smé utan hos "Gabriel-olle" är det precis samma läge! Till och med några som inte ens har klarat livhanken, men det har alla byakatter sett till att lösa, dom plockas bort eftersom.

    SvaraRadera