torsdag 23 september 2010

Brevbäraren ringer aldrig...

Vaknade mitt i natten.
Somnade inte om.
Sen gjorde jag det ändå.
Var galet trött i morse.

Var galet trött kring två tiden, i eftermiddag.
Tar mig en liten lur på soffan tänkte jag.
Gjorde det.
Sov som en klubbad.

Drömde att nån pratade, men jag kunde inte se vem det var.
Inte så konstigt.
Det var inte i drömmen det pratade.
Det var i hallen.

Innan hjärnan var påkopplad var rösten borta.
Ytterdörren slog igen.
Kvar på hallgolvet stod ett paket från Posten.
Och dagens brevskörd.

Tack ändå Postis-Per.
För att du inte lämnade paketet ute i ösregnet.
För att du lät mig sova vidare.
Hade du väckt mig hade jag nog gett dig dagens gapflabb.

Kanske gjorde jag det ändå.
Suck.
Nästa gång jag sover, vad klockan än månde vara, så låser jag dörren.
Jag är nog inte inbrotts säker ;-)

Åsså kanske det är dags att fixa dörrklockan...


Nu lite Idol.


Kram J.

1 kommentar:

  1. Ja..fixa dörrklockan!!! Bara en liten tråd,som är lös,,,,,,
    Men det är trevligt när brevbäraren kommer in--
    som förr i tiden!
    Jag var för närsynt! för att fixa den, när jag var vaktmästare isi smé /

    SvaraRadera