tisdag 7 september 2010

Trött i mössan...

Blev lite övertrött igår.

Kändes som att huvudet var fullt med humlesurr.
Det är svårt att somna med huvudet fullt av humlesurr.

Tog nån timme innan jag somnade och sen vaknade jag en gång i timmen och trodde att jag inte hade somnat.

Sen, när jag väl sov, drömde jag att att jag inte kunde somna också vaknade jag.

Hel snurrig natt.

Vaknade klockan sex och kände mig pigg som en mört.
Speedad av typ ett par timmars sömn, men pigg som en mört.

Man borde inte vara pigg, särskilt inte som en mört, efter en natt som denna.
Men det var jag.
Tills min lilla kompis skulle sova middag.
Bara höra henne ligga där i spjälsängen och sussa, golvade mig.

Sen sov både jag och Mini-e middag.
Fast hon sov i två timmar, jag bara en halv.

Efter våran power-nap åt vi lunch och tog oss en liten promenad ute i det vackra vädret.
Med stövlar på.

*Stor och liten*


I kväll kommer jag nog sova som en klubbad.

Det ska bli skönt.

3 kommentarer:

  1. God natt muminmamman önskar mormorn

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått sova gott i natt. Jag har också varit hemskt trött nu senaste veckan. Sover och sover. Skyller på att man inte vant sig vid mörkret på kvällarna ännu. Kram, Anja

    SvaraRadera
  3. Mini-e gillar sin adopterade moster, det gör vi alla andra också. Tack för att du finns. Jante

    SvaraRadera