torsdag 8 juli 2010

1-0 i Köks-kampen.

Isi Sme´, intet nytt.


Inga konstigheter med andra ord.
Inget spännande heller.

Rätt skönt och stillsamt.


M har fixat och donat ute på gården i ett par timmar. Klippt gräs, plockat lite och förberett för att sätta upp poolen.
Jag har pysslat inne med plock av tvätt och flyttat saker som tror sig bo på andra ställen än de gör.
Att de aldrig lär sig att hitta tillbaka, sakerna...

*hostar och känner mig skyldig*

Sen har min Älskling dammsugit och skurat hela huset.
Galet bortskämd blir jag.
Han får passa sig så jag inte blir mer odräglig än vad jag redan är...


Har varit på Biblioteket och lånat en trave böcker så jag klarar helgen.
Blev sex stycken, snabbt ihop rafsade från "urvalet" hyllan.
Hade inte orken att botanisera bland hyllorna.
Risken är dock, att jag fått med mig böcker hem som inte kommer att tilltala mig alls...
Det är mindre bra.
Möjligheten däremot, är ju att jag kanske hittar en ny författare att frossa i!
Det å andra sidan, är ju riktigt bra :-)


Å är nu ingen läsbar alls, så finns; senaste numret av Bamse, en ny telefon katalog för företagare och lite reklam att välja på.
Det kommer sannolikt inte att gå någon nöd på mig.


M har lagat middag idag...
Det gick bra, med middagen.
Med ugns luckan gick det mindre bra.
Den hakade upp sig då han skulle öppna den och ville inte på några villkor ge med sig.
Det blev en kamp.
M vann...


Det var i och för sig lite spännande...



Men annars isi Sme´, intet nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar