onsdag 14 juli 2010

Sviiischhhhhh.

Skam den som ger sig när det gäller vädret.
Så fort solen visade sina första strålar i dag, släpades köks soffan ut och slipades.

Jag hade ju så stort tänkt putsa och dona på den med sandpapper, lite fint så där, för hand...
Hur kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle idas det?
Vid det här laget borde jag ju känna mig själv, ganska väl rentutav.
Jag är bekväm.
Så är det med det.
Jag bara tror att jag är hurtfrisk och jätteflink.

Kanske fina maken känner mig bättre.

Han kom nämligen med en slip maskin till mig!
Med el-sladd och intrycknings knapp som hålls och ja ni vet...
Sånt där, tekniskt.

Jag blev jätteglad!
Det gick super fort!

Så fort att jag kanske slipade lite väl mycket på sina ställen...
Men det är petitesser.
Småsaker.
Märks inte sedan.

Det sa bara svisccchhh, så var jag klar.

Jag gillar el verktyg.
Nu.
Det visste jag inte innan.
För det här var första gången jag provade en slipmaskin.

Man lär sig nåt nytt varje dag.
Jag är skitnöjd.


Med mig själv och med soffan.





Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Det är inte fy skam, att prova något nytt!!!
    Det borde jag bli bättre på.

    SvaraRadera