torsdag 29 juli 2010

Tio poängare i siktet

Idag har maken och jag roat oss med att skjuta luftgevär.
Något udda underhållning kan tyckas, men i denna familj roar man sig med det som finns till hands för tillfället.

Räknade ut att det är en si-så-där 20 år sen jag tränade luftgevärs skytte...
Tro det eller ej, men då var jag en riktig fena på det.
Det kan man inte tro nu.

Efter viss övning (läs: typ 10 tavlor) lyckades jag hålla mig innanför den svarta markeringen på samtliga skott.


*36 av 50*

Den vane skulle nog skratta sig fördärvad över min teknik, men om inte Google Earth nu skulle ha bildbevis har ingen annan det heller...

För övrigt har dagen bestått av:

*200 klagomål över värmen.
*400 likadana över en mage som driver mig insane.
*Typ 8 gnäll över att vädret sinkar min målning av soffan.
*En lite trist sommarpratare. Underbara böcker men sövande röst. Somnade nog till ett par, tre gånger...
*Ett sms från lilla e.
*En stunds surr med Kottarna i telefonen.
*Flera givande samtal med Maken.
*En bekräftelse från Transportstyrelsen om att min bil inte längre är min.
*Två dagstidningar och lite reklam.
*En handlings lista.
*10.000 fjärilar i magen då M snosade mig i nacken.
*Mycket lycka i hjärtat då jag tänker på alla mina nära och kära. (I morrn har jag fika dejt med min fina kompis och en hårklippning att se fram emot.)


Ja, det var väl allt i korta drag.



Nu blir det ost och kex med Finaste Maken.




Tollidoo.

1 kommentar: