måndag 26 juli 2010

Nostalgi

Var på en liten biltur med Kottarna idag på förmiddagen. Var egentligen på Loppis jakt, men åkte förbi en lekpark, såg denna, och var bara tvungna att stanna en stund.


En sån här karusell brukade jag och min lillebror susa runt på då vi var små.
Av nån anledning kallade han den för det mindre angenäma namnet "spy bolla"...
Det gör han ännu.
Antar att inga närmare förklaringar behövs.

Men kul var det då och kul var det idag.
Stora E åkte så snabbt och så mycket, att hon tyckte att det kändes som att hennes huvud inte riktigt hängde med när det var dags att åka hem...


Stora och lilla e har nu åkt till Biologen och här är tyst och tomt.

Kära Maken och jag känner oss rastlösa och kommer inte riktigt på vad vi ska ta oss för i kväll.
Jag har mumsat på lite frukt och godis medan vi funderar.


Fick en ask med nyplockade jordgubbar idag från Svärmors land. Sen köpte jag körsbär då vi var och handlade.
Jordgubbarna var små, söta och galet goda tillsammans med de småsyrliga körsbären och chokladen.
Det bästa är att det finns fler, för jag sparade några till frukost filen i morgon.
*yummie*


Nu ska jag dra med mig maken på nåt bus.
;-)



Go natt på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar