torsdag 22 juli 2010

Jordgubbs fjäril

Kottarna har åkt till stugan med farmor och farfar i går.
Lite egen tid med dem är alltid uppskattat.

Innan de åkte plockade Stora E och farmor jordgubbar att ta med.
Stora E hittade en som såg ut som en fjäril :-)

*fin*

Lilla e och farfar plockade mask under tiden.
Dem har jag inga bilder på tyvärr.
Men lilla e berättade idag i telefon, att han fått fisk på kroken men att den slet sig.
Det var synd.
Själv metar jag alltid utan bete så jag inte ska få napp...



Regnet har verkligen vräkt ner idag och det blåser massor.
Vi håller oss inomhus och myser.
M lagade köttfärssås och pasta till middag idag.

Lika gott som alltid då han lagar mat.
Köttfärssåsen blev verkligen god.
Provade hyvla parmesanen med potatisskalaren idag istället för att riva den.
Det blev godare tyckte jag, mer distinkt smak.

I kväll klockan åtta ska jag hänga med Ernst på hans sommarställe :-)
Han har alltid massor med projekt.
Jag har också ett projekt jag ska göra då soffan är klar, eller innan.
Ska prova gjuta rabarberblad eller vinbärsblad i lättbetong.
Det ska bli spännande.
Hoppas vi hinner det medan Kottarna är här hemma. Tror de skulle tycka att det var kul att vara med på lite pyssel.
Nu behöver jag bara lite sol till det och en beskrivning på hur man gör.
Både rabarberblad och vinbärsblad har vi gott om i trädgården.

Men men, en sak i taget.

Nu ska jag plocka i köket och sen blir det lite tv.



Ha en skön kväll :-)

1 kommentar:

  1. Tänk om vi möter Volvon mot enkelriktat? För den vägen är den ju van att köra!!!
    Ha det så gott ni där.."isi sme".

    SvaraRadera