fredag 2 juli 2010

Sommarkalas och stenar

Dagen bjöd på sol och trevligt kalas.
Kalas med gott, gott fika och en riktigt smaskig sommartårta.
Det kan inte bli bättre, än med jordgubbar och grädde.


*Grattis igen kompis!*


I en liten fönstersmyg hos Födelsedagsbarnet, hittade jag detta och känner en passion bubbla upp.



Det är nåt särskilt med stenar.
Formen och känslan av att hålla i dem.
Tro mig, jag har släpat med mig stenar hem från alla möjliga och omöjliga ställen.
I väskor och i jackfickor.
I påsar och i handskfack.

Oroat mig i tullar och på flygplatser över hur jag ska förklara innehållet i mina väskor, om nån undrar.
För jag är tvungen att frakta dem i handbagaget.
Kan inte riskera att de kommer bort.
Mina juveler.

Mitt största fynd, en rund och fin en, på dryga femti kilo, lyckades jag baxa upp i bilen enbart på adrenalin.
Vet inte hur jag bar mig åt.
För nästa gång jag skulle flytta min bumling, kunde jag inte rubba den från marken...


Sen har jag gjort fynd i dag!

Var in en sväng på Granngården och köpte 2 olivträd. De var på halva priset och kostade då enbart kring 70 kr/st.
Om jag får dem att överleva låter jag vara osagt... Vis av erfarenhet borde jag låta bli allt som växer, men skam den som ger sig.
Nu måste jag bara hitta fina ytterkrukor till dem.
Det får bli morgondagens projekt.

Överlever de tills dess, ska jag fota dem och visa er ;-)



KramKram och ha en fin helg.

1 kommentar:

  1. Spännande med olivträden, ser framemot att få se dem vid tillfälle! Och stenar..det är nåt nästan magiskt med rätt stenar..tänk bara på allt de fått "se" genom tiderna! :-) /Anja

    SvaraRadera