söndag 18 juli 2010

Fest bilder och natt arbete

Åh vilken fest vi var på igår.
Goda vänner, som alltid.
God mat och dryck, som alltid.


*välkomst skål*


*bönsallad, tzatsiki och vitlöks marinerade morötter*


*två sorters potatis sallad och pasta sallad*


*färg sprakande dukning*




*massa mums till efterrätt*


*frukt ÄR godis*

Det var en fin fest med en sån skön och glad stämning.
Många skratt blev det och många sånna där lättsamma samtal, om allt och inget.
Avslappnat och trevligt.

Vädret höll sig i kragen, småmulna skyar men inte en droppe regn.
Sen, precis då presenterna skulle öppnas ute i trädgården, slängde solen ett par strålar rakt på jubilaren.
Klockrent.

Halv tolv hängde Kottarnas ögonlock tunga och vi tackade för oss.

Själv kom jag i säng halv två och vaknade sju i morse!
Varför då kan man undra?
Tja...

Vaknade mitt i natten och hade en riktigt bra vers i huvudet till ett kort jag lovat att göra.
Skrev ner den på nåt slags tidningsblad jag hade bredvid sängen, i kolsvarta sovrums mörkret.
Klockan kan ha varit kring fyra och jag kände att om jag inte får ner den nu är den borta tills på morgonen.

Sen lyckades jag somna om efter en knapp timme men vaknade som sagt vid sju igen...
Resten av klanen L, de trynade förnöjt vidare mot elva stråket.
Då hade jag både hunnit scrappa färdigt det utlovade kortet, fått ner versen på ett ordentligt papper och sett Nyhets morgon.

Jag är nöjd med mina prestationer idag.
Mycket nöjd.

Jag har mina ljusa stunder.
Även om de uppkommer i mörkaste sommarnatten.




Go´natt från isi Sme´

1 kommentar:

  1. Bra att ha papper o penna tillhands i nattens sena timme..för det ju då man kommer på -VAD och
    HUR man ska skriva.
    Oh, så mycket god mat!!!
    Nu är kortet, du skrappat till kusinen, på väg
    till stora staden i söder.
    Trodde inte att jag skulle tycka det är skönt, att komma tillbaka till jobbet, efter 3 v semester...men det är det!!!

    SvaraRadera