lördag 3 juli 2010

Loppis fynd

I morse var vi i farten tidigt, både maken och jag. Jag har släpat runt honom på allehanda loppisar i dag.
Fyndade flera jättefina örngott i riktig lärft, med broderade monogram på.
Två av dem med initialen på familjens efternamn.


Dem ska jag ha i kökssoffan, när den sen blivit fixad och klar.

Maken gjorde också fynd minsann!
En jättefin gitarr med stålsträngar.

Stora E kommer att bli himlans glad för hon har gått och önskat sig en gitarr länge.
-Nu tjejen min, är den här!
Redo att spelas på.
Pappan har provspelat och den låter fin fint.

Idag klockan ett, är det premiär för mig och mina utvalda sommarpratare.
Mitt första val är Eva Gabrielsson, arkitekt och livskamrat till Stieg Larsson.
Det kommer att bli intressant.
Ska kura ner mig i soffan i stugan, med kudde och filt och lyssna.

Det blir en skön dag det här.


Ja, så får jag ju inte glömma att gratta F, som fyller år idag!
Du är en pärla.
Hoppas du får en fin dag med nära och kära.
Vi ringer sen!




Må gott allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar