lördag 24 juli 2010

Måla, måla, måla

Solen var på sitt bästa humör så jag har målat soffan med häftgrund idag.
Första varvet är alltså avklarat.
Känner mig nöjd.
I morgon ska jag däremot inte måla, oavsett väder.
Känner att solen tog lite väl hårt idag.


Vi har haft gäster idag. Många barn och vuxna.
Kottarna har stortrivts.
Jag med :-)
Barnen badade och hoppade studsmatta. Vi vuxna hängde på altanen och sen åt vi pizza tillsammans.

Till efterrätt blev det en härligt svalkande vatten melon.

*Perfekt att inta vätska på det här viset*


Sen blev det kvälls mys med lördags godis.

Lustigt nog köpte vi nästan bara choklad allihopa och sen var ingen av oss sugen på det då vi kom hem.
DET är ovanligt i detta hus kan jag säga.
Godis påsarna står nästan orörda i skafferiet.
Måste vara värmen...


Fasters Finaste skulle sova över men fick en släng av hem längtan, så jag skjutsade hem.
Var en nöjd kille som kramade mamma och pappa.
Egen säng är alltid bäst.
Jag sover själv ogärna borta. Gör jag det av nån anledning så släpar jag alltid med mig en egen kudde, helst två.
Och helst Maken också. Känns liksom bättre så.


M har klippt hela gräsmattan och i ett hörn av trädgården bland vinbärsbuskar och nässlor hittade han denna blomma.





Kan inte hitta den i nån av mina flora böcker.
Den fanns i både vitt, ljuslila och en mörkare lila variant.
Doftar helt underbart.
Kan det vara en viol av något slag tro?
Måste fråga min svärmor. Hon är en fena på växter.


Pappan och Kottarna ser film just nu.
Jag unnar mig en stund ensam framför datorn.
Ganska skönt.
Nu ska jag ställa mig i duschen och spola av mig färg och damm som verkat ha fastnat både här och där.
Sen ska jag kramas med familjen en stund.



Stor Kram.

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig blandning av nytta och nöje ni fick gjort! Det där med egna kuddar, det gör mammas man också, släpar med sig på resor. Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Ja,undrar vad dom blommorna heter?
    Det har varit en blomrabatt där,för mycket länge sen.
    Fasters finaste tycker nog just nu..
    Borta bra men hemma bäst..
    Och vem gör inte det!!
    Jag tar ALLTID med mig en egen kudde!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Oh ska bli spännade att se förvandligen på soffan. MMMM vattenmelon.... När jag delar melon på jobbet tar jag mej alltid ett litet smakprov hi hi.
    Kan du tipsa om nåra bra loppisar tills vi kommer upp?
    Hälsa alla från oss Kraaaam.

    SvaraRadera