lördag 31 juli 2010

Jag har inget att göra...

Idag har jag inte gjort någonting.

Eller jo,

ätit frukost klockan tolv, lyssnat på Håkan Lans som sommarpratare i p1, handlat, lagat middag med M, ätit, släpat fram kökssoffan på ett köksgolv inklätt i en jätte presenning, upptäckt att färgen jag skulle måla med var fel sort, sett glimtar av Sommarkrysset, susat runt på nätet, ätit Tom & Jerry kex, skickat iväg Kottarnas gamla vånings säng, pratat i telefonen, beställt lite kläder till hösten, läst flera tidningar och slutet på en bok jag lånat, funderat på olika saker att göra, suckat över att jag inte har nåt att göra, sett Merlin med M, skickat två sms, skrattat, tillbringat typ en timme sammanlagt i badrummet, snubblat på hall mattan, längtat efter Kottarna, sökt på Nätet efter en ryck-å-slit maskin till mina ap-ben, hittat en, förfasat mig över priset, inte köpt den, ångrat mig, ångrat mig igen, bytt kläder två gånger och förmodligen nåt annat jag inte minns att jag tagit mig för...


Så för att inte ha gjort nåt idag, har jag gjort en hel del.


Undrar vad jag gör de dagarna jag gör saker.
Det tål att tänkas på.
En annan dag.







Nattnatt.

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa om en helt vanlig dag../Anja

    SvaraRadera