onsdag 21 juli 2010

Vaken, vaknare, vaknast...

Blev en stillsam morgon...
Ha!

Tog det faktiskt lugnt och låg på soffan och läste medan Kottarna såg Sommarlovs morgon.
Måste ha slumrat till för mitt vad det var säger Stora E att det är nån i hallen som vill prata med mamma eller pappa...

Shit!
M ligger uppe på vindan och sover ännu.
Jag har knappt klätt mig.
Sunk tröja och mysbyxor.
Endast.
Flyger upp och försöker se jättevaken ut.
Tror inte jag lyckas.
Det gör jag aldrig.

I hallen står mycket riktigt en man, eller två, och ska byta ut våran vattenmätare nere i matkällaren i köket.
Han frågar lite försynt om det går bra.
-Ja, jodå, självklart!
Försöker se ännu mer jättevaken ut.
Ja menar, vem är inte det halv tio en vanlig vardag...
Med ungar i huset.

Kommer på mig själv med att gå runt i köket, med bh:n svängandes i handen!
Inte bra.
INTE bra.
INTE BRA.
Men det är precis vad jag gör.
Tror till och med att jag snurrar runt den en sväng.
Bh:n alltså...
Var hittade jag den?!?
Minns inte.
Men jag har inte PÅ mig den!!!

Det är nu blixten borde slå ner.

Men det gör den inte.

Det värsta av allt, är att jag vet att jag känner igen honom nånstans ifrån.
Vatten-mätar-bytar-mannen.
Kan inte komma på var bara.
Galet!
Det borde jag ju göra så vaken som jag är.
Ha!
Men det lär ju visa sig.

*suck*


..´-..,..--´`--..,..-`..-..´-..,..--´`--..,..-`..


Ja, och sen sålde jag min bil nu i eftermiddags.
Bara sådär.

Det ni.



Lugn och stillsam dag var det.


.

2 kommentarer:

  1. Ja, vem är inte vaken den tiden??????
    Skrattade gott åt din beskrivning!
    Mummi o " tant Inger" hälsar så gott till er!
    Grattis tjejen.Nu lever den bilen vidare -undrar vilka vägar den ska susa på nu?

    SvaraRadera
  2. Ja jisses så jag skrattade! Tårarna bara rinner. Försökte läsa åt min sambo, men jag kunde inte av alla skrattattacker och alla tårar som sprutade. *asg*
    Såg en rolig bild framför mig där du går och svänger med bh:n och försöker se jätte vaken ut. *skrattar ännu mer*
    Ojoj :)
    //Jenny "Adriansmamma"

    SvaraRadera