måndag 19 juli 2010

Denna dagen...

I dag har varit en riktigt dålig dag.
Magen är på fruktansvärt krångligt humör och det är inte kul att äta.
Enklast är att helt enkelt låta bli.
Så jag gör det.
Låter bli.

Jag frossar i härliga recept istället.
Tänker att sen, sen ska jag prova detta.
Och det ska jag.

Fast tills vidare frossar jag i tidningar med vackra bilder.




*sugen*

Påminner mig om att detta besvärliga, det är bara tillfälligt.
En ovälkommen gäst på tillfälligt besök.
För så är det.


Men jag ska inte klaga.

Dagen har ändå varit bra.
Det bästa var besök av mina tidigare bonusbarn och deras mamma idag.
Vi hängde och slappade medan ungarna lekte hej vilt i flera timmar.
Det piggade upp mig massor.

Kom snart igen, fina hjärte-ungarna mina.




I morgon känns det bättre!

2 kommentarer:

  1. Känner med dig,som har det så besvärligt med
    magen.Hoppas det inte blir så långvarigt denna
    gång.
    Och dina hjärteungar...dem har jag inte träffat
    på länge.Hoppas vi kan "tajma in" deras nästa besök.
    Vi ses i morgon "mitt hjärtebarn"

    SvaraRadera
  2. Bra inställning du har till skovet, att tänka på det som "en ovälkommen gäst på tillfälligt besök." Hoppas den förstår att den är ovälkommen och "far hem" snart!Kram, Anja

    SvaraRadera